ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

"ІНКЛЮЗІЯ - ЦЕ НЕ ПРО ОСОБЛИВІ УМОВИ ДЛЯ ОСОБЛИВИХ ЛЮДЕЙ. ЦЕ ПРО СВІТ, У ЯКОМУ КОЖЕН МАЄ МІСЦЕ, ДЕ ЙОГО ЦІНУЮТЬ, ЧУЮТЬ І РОЗУМІЮТЬ"

Одним із пріоритетних напрямів розвитку сучасної освіти в Україні є забезпечення рівних прав та можливостей в освітній сфері для всіх дітей. Вагомого значення набуває створення інклюзивного, безпечного освітнього середовища, яке сприяє формуванню життєвих компетентностей, розвитку здібностей та обдарувань. Важливим принципом інклюзивної освіти є підлаштування системи під дитину з особливими потребами, а не дитини під систему.

Станом на 01 січня 2025 року інклюзивне навчання організовано у 34 ЗЗСО (215 класів).  Загальна кількість здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (I-V рівні підтримки), що навчаються в закладах загальної середньої освіти, станом на 01.01.2025р. становить 404 особи. За індивідуальною формою (педагогічний патронаж) навчаються у ЗЗСО – 51 учень, з них 44 з інвалідністю.

Для дітей дошкільного віку інклюзивне навчання організовано в 36 закладах (92 групи) Загальна кількість здобувачів освіти з особливими освітніми потребами (I-V рівні підтримки), що навчаються в закладах дошкільної освіти, станом на 01.01.2025 року становить 246 осіб. Для дітей з особливими освітніми потребами в 16 закладах дошкільної освіти працює 42 спеціальних групи, в яких налічується 647 дітей з особливими освітніми потребами.

З метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти в місті працюють три інклюзивно-ресурсні центри: «Надія», «Світ дитинства» та «Сузір'я». Роботу в них організовано шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення системного кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами. 

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати